فرآیند واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۳ برای مشمولان در حال انجام است. 

به گزارش هفت صبح، روز گذشته دوشنبه ۲۰ اسفندماه آخرین مهلت برای جاماندگان دریافت سود سهام عدالت به پایان رسید و لیست دریافت کنندگان سود جهت واریز به شعب بانک‌ها اعلام شده است. بنابراین می‌توان گفت که فرآیند واریز سود سهام عدالت برای عملکرد سال ۱۴۰۲ قطعی و آغاز شده است و مشمولان تا قبل از فرارسیدن سال جدید سود مربوط به سهام خود را دریافت خواهند کرد. 

با توجه به وصول شدن بخشی از سود، احتمال واریز آن تا پایان اسفند ۱۴۰۳ وجود دارد. این سود بر اساس میزان سهام افراد متفاوت خواهد بود؛ پیش‌بینی می‌شود. 

براساس پیش‌بینی‌ها، برآورد می‌شود که سود دریافتی مشمولان براساس میزان سهام آنها متفاوت خواهد بود؛ برای مثال پیش‌بینی می‌شود که دارندگان سهام ۵۳۲ هزار تومانی بیش از ۲ میلیون تومان و دارندگان سهام یک میلیون تومانی بیش از ۴ میلیون تومان سود دریافت کنند. 

البته این مبلغ به یکجا به حساب مشمولان واریز نخواهد شد و شیوه پرداخت آن مرحله‌ای است.

چه کسانی سود دریافت نمی‌کنند؟

به گفته مهدی حاجی وند، دستیار رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، افراد به چند دلیل سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنند؛ از جمله این دلایل می‌توان به درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

سایر اخباراقتصادیرا از اینجا دنبال کنید.