رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد که از تصمیم خود مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پشیمان نیست.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز سه شنبه تأکید کرد که از تصمیم خود مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان که قرار است اواخر این ماه به پایان برسد "پشیمان نیست" و از افغان ها خواست "عزم جنگ" کنند.

او در مصاحبه با خبرنگاران در کاخ سفید گفت: "من از تصمیمم پشیمان نیستم." بایدن افزود که افغان‌ها "باید اراده جنگ داشته باشند و برای خود و مردمشان بجنگند. ما بیش از هزار میلیارد دلار در ۲۰ سال هزینه کرده‌ایم ، بیش از ۳۰۰ هزار سرباز افغان را آموزش داده و تجهیز کرده‌ایم."

بایدن تأکید کرد که آمریکا از ارتش افغانستان در سطوح لجستیکی و مالی حمایت خواهد کرد.

برای پیگیری اخبارجهاناینجا کلیک کنید.