صلیب سرخ لبنان صبح امروز یکشنبه اعلام کرد در انفجار یک تانکر سوخت در منطقه "عکار" در شمال لبنان ۲۰ تن کشته و ۷۹ تن دیگر زخمی شدند. صلیب سرخ لبنان در توییتی نوشت: تلفات اولیه انفجار یک تانکر سوخت در شهرک "التلیل" منطقه عکار در شمال لبنان به ۲۰ کشته و بیش از ۷۹ زخمی رسیده است. آمبولانسها بلافاصله در محل انفجار حاضر شده و قربانیان انفجار را به بیمارستانهای عکار منتقل کردند. وزیر بهداشت لبنان نیز دستور داد تمامی بیمارستانها پذیرای مجروحان این انفجار باشند. تصاویری از این انفجار در شبکههای اجتماعی منتشر شده اما هیچ گونه توضیحی درباره دلایل و جزئیات آن در دست نیست.
از سوی دیگر، سعد حریری، رئیس جنبش "المستقبل" لبنان ، انفجارتانکر سوخت در عکار را "قتل عام و جنایتی" دانست که با "کشتار" بندر بیروت تفاوتی ندارد.
حریری در توییتی نوشت: "قتل عام عکار با کشتار بندر بیروت تفاوتی ندارد. آنچه در دو جنایت اتفاق افتاد، یکی بود. اگر کشوری بودیم که به مردم احترام میگذاشت ، مقامات آن استعفا میدادند، از رئیس جمهور شروع میشد و تا آخرین مسئول این سهل انگاری ادامه داشت. دیگر کافی است! "
رئیس جمهور لبنان خواهان تحقیقات دستگاه قضایی برای کشف دلایل انفجار تانکر سوخت در عکار شد.
به نقل از شبکه خبری المیادین، میشل عون، رئیس جمهور لبنان ضمن پیگیری تحولات انفجار تانکر سوخت در منطقه التلیل عکار خواهان آماده باش گروهها و دستگاههای امنیتی و بهداشتی در منطقه برای مهار آتش سوزی و انتقال زخمی شدگان به بیمارستان شد.
وی از دستگاه قضایی خواست تحقیقات لازم را برای کشف دلایل این انفجار انجام دهد.
عون همچنین خواهان جستجوی بیشتر برای اطمینان از عدم وجود مفقودیها در این آتش سوزی شد.
وی گفت: این فاجعه قلب تمام لبنانیها را به درد آورد و آنها خودشان را با ساکنان منطقه التلیل همدرد میدانند.


