پس از گذشت نزدیک به سه هفته، کشتی «گلدن بریلیانت» که رسانههای غربی مدعی برخوردش با مینهای ایرانی و ربایش آن توسط نیروهای ایرانی شده بودند، ساعتی پیش به شکل سالم و با همان پرچم سنگاپور وارد اسکله شماره ۴۹ بندر شهید رجایی در خلیج فارس شده است تا بارگیری کند.
نورنیوز با انتشار این خبر یادآور شد: سه هفته پیش در آستانه برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری در ایران، رژیم صهیونیستی با حمایت سیاسی - رسانهای آمریکا و انگلیس، اقدام به جوسازی رسانهای با هدف ناامننمایی خلیج فارس و دریای عمان کرد که همراهی فوری «دومینیک راب» و «آنتونی بلینکن» وزرای خارجه انگلیس و آمریکا را در پی داشت و حتی منجر به تهدید ایران به پاسخگویی متقابل نظامی شد. این فضاسازی با دو ادعای غیرمستند در خصوص نقش ایران در سانحه رخ داده برای کشتی اسرائیلی «مرسر استریت» و ربایش دو کشتی «آسفالت پرینسس» و «گلدن بریلیانت» کلید خورد.
در آن زمان رویترز مدعی شد: افراد مسلح مورد حمایت ایران با ورود به کشتی ربودهشده «آسفالت پرینسس» در خلیج عمان، خدمه آن را به گروگان گرفتند و کشتی «گلدن برلیانت» (Golden Brilliant) را نیز به مقصد نامعلومی بردهاند.
العربیه فارسی نیز این ادعا را اینگونه روایت کرد: بنا به اعلام منابع دریایی و همچنین رسانهای بریتانیا نفتکش «گلدن بریلیانت» حامل پرچم سنگاپور و یک کشتی دیگر به نام «آسفالت پرینسس» توسط افراد مسلح مورد حمایت ایران در آبهای بینالمللی مقابل بندر الفجیره، امارات عربی متحده، ربوده شده و در خلیج عمان به سوی مقصدی نامعلومی منتقل شدند.
منبع: نورنیوز


