ادوارد اسنودن، کارمند سابق سازمان اطلاعات آمریکا، که همیشه در مقام افشاگر علیه سیستم جاسوسی آمریکا از شهروندان ورود کرده است؛ این بار توئیتی به زبان فارسی منتشر کرده است، اما مشخص نیست، خطاب به چه کسی؟! ضرب المثلی که اسنودن اشاره کرده است کنایه از استراق سمع است! او در توئیتر خود به زبان فارسی نوشته: «دیوار موش داره و موش گوش داره»
تعبیرهای مختلفی از این توئیت اسنودن در فضای مجازی شده است. ساده ترین تفسیر آشنایی با یک دوست ایرانی است اما سابقه اسنودن نشان نمی دهد که او توئیت بی جهت و بی اهمیتی منتشر کند. تفسیر دوم می تواند این باشد که او این ضرب ال مثل را متناسب با دنیای امروز یافته که همه همدیگر را رصد می کنند. اما تفسیر سوم این است که او خواسته اخطاری به ایران در مورد درز اطلاعاتی بدهد یا برعکس، مطلع شده که چنین چیزهایی در آستانه انتشار است و خواسته زودتر اطلاع رسانی کند و هشداری بدهد.


