ایسنا نوشت: به دنبال عملیات ویژه و موفق انصارالله یمن در قلب امارات، ابوظبی خواستار "تروریستی" خواندن مجدد این جنبش توسط آمریکا شد.
به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، عبد الله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات خواستار بازگرداندن نام جنبش انصارالله یمن به فهرست "تروریستی" آمریکا شد. یک مقام اماراتی بلند پایه در این باره گفت که این درخواست در جریان تماس تلفنی عبد الله بن زاید با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود مطرح شد.
این مقام اماراتی اعلام کرد که دو طرف در این تماس تلفنی درباره بازگرداندن نام انصارالله به فهرست "تروریسم" در پی حمله اخیر به امارات رایزنی کردند.
این درخواست پس از آن مطرح شد که منابع خبری دوشنبه اعلام کردند؛ ۲۰ فروند پهپاد و ۱۰ موشک بالستیک یمنی اهداف مهمی را در امارات هدف قرار دادند. یحیی سریع، سخنگوی ارتش و کمیتههای مردمی یمن در کنفرانسی خبری درباره جزئیات عملیات پهپادی در نزدیکی فرودگاه ابوظبی گفت، این عملیات موفقیت آمیز و در واکنش به تجاوزات آمریکا، عربستان و امارات صورت گرفت. دولت آمریکا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ در حمایت از عربستان، انصارالله یمن را در فهرست "تروریستی" خود قرار داده بود اما پس از روی کار آمدن جو بایدن، وی در این تصمیم دولت سابق بازنگری کرد و وزارت خزانه داری آمریکا ۱۶ فوریه اعلام کرد، درج نام انصارالله در فهرست "تروریسم" را لغو کرد.
واکنش تند واشنگتن به حملات انصارالله به ابوظبی
فارس نوشت: مشاور امنیت ملی کاخ سفید و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن محکوم کردن عملیات یمنیها علیه ابوظبی، گفتند تعهد واشنگتن به امنیت امارات تزلزلناپذیر است و در کنار شرکای اماراتی خود ایستادهاند.
«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید با صدور بیانیهای گفت: «ایالات متحده حمله تروریستی امروز در ابوظبی در امارات عربی متحده، که منجر به کشته شدن سه غیرنظامی شد را به شدت محکوم میکند».
سالیوان که کشورش با کمکهای نظامی به ائتلاف جنایتکار سعودی، موجب کشتار دهها هزار شهروند یمنی بیگناه از ابتدای جنگ تحمیلی علیه یمن شده، ادعا کرد: «حوثیها مسئولیت این حمله را بر عهده گرفتهاند و ما با امارات و شرکای بینالمللی برای پاسخگویی آنها همکاری خواهیم کرد».
به نوشته وبگاه اطلاعرسانی کاخ سفید، وی همچنین افزود: «تعهد ما به امنیت امارات تزلزلناپذیر است و در کنار شرکای اماراتی خود در برابر تمامی تهدیدات علیه قلمرو آنها ایستادهایم».
بعد از او، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز ضمن محکوم کردن عملیات پیروزمندانه مقاومت یمن علیه ابوظبی، مدعی شد این عملیات مکانهای غیرنظامی از جمله فرودگاه بینالمللی ابوظبی را هدف گرفته است.


