ماجرای سرباز ژاپنی که ۳۰ سال بعد از صلح، متوجه پایان جنگ جهانی دوم شده بود، دوباره مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است

شوییچی یوکویی سرجوخه ارتش پادشاهی ژاپن، در روز ۲۴ ژانویه ۱۹۷۲ یعنی دوشنبه چهارم بهمن ۱۳۵۰، در جنگل‌های گوام پیدا شد و خبر پایان جنگ جهانی را شنید! او یکی از آخرین سربازان ژاپنی بود که از پایان جنگ خبر نداشتند و همچنان در پست خود باقی‌مانده بودند. چند شکارچی محلی یوکویی را در ۲۴ ژانویه ۱۹۷۲ یعنی پس از ۲۸ سال از استقرار ارتش آمریکا در جزایر گوام و در حالی که ۵۶ سال داشت در جنگل پیدا کردند.

سالروز پیدا شدن سربازی که ۳۰ سال پس از جنگ‌ جهانی همچنان در پست‌اش نگهبانی می‌داد!

در بازگشت به ژاپن با او مانند یک قهرمان ملی برخورد شد، اما او گفت: «با خجالت بسیار برگشتم. من شرمنده‌ام که زنده به وطن برگشتم.» این سخن او در ژاپن و حتی در دنیا بسیار معروف شد.

سالروز پیدا شدن سربازی که ۳۰ سال پس از جنگ‌ جهانی همچنان در پست‌اش نگهبانی می‌داد!

یوکویی در ۲۲ سپتامبر ۱۹۹۷ بر اثر سکته قلبی در سن ۸۲ سالگی درگذشت و در قبرستان ناگویا به خاک سپرده شد. بر آرامگاهش، سنگ قبری را گذاشتند که مادرش در سال ۱۹۵۵ پس از اعلام رسمی مرگ او کار گذاشته‌ بود.

سالروز پیدا شدن سربازی که ۳۰ سال پس از جنگ‌ جهانی همچنان در پست‌اش نگهبانی می‌داد!

سنگری که شوییچی یوکویی ۲۸ سال در آن نگهبانی داد

سایر اخبارجهانرا از اینجا دنبال کنید.