شهاب‌الدین عزیزی‌خادم کمتر از یکسال بعد از انتخاب به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، از سوی هیئت‌رئیسه برکنار شد.

بعد از جلسه سرنوشت‌ساز امروز با حضور هشت عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون، عزیزی‌خادم ناکام در جلب آرای هیئت‌رئیسه پست خود را در فدراسیون فوتبال از دست داد و طبق اساسنامه، ریاست مجدد او باید در مجمع به رأی گذاشته شود.

ورزش سه می‌نویسد: هر هشت عضو هیئت‌رئیسه به عزل شهاب‌الدین عزیزی‌خادم رأی داده‌اند.

برکناری رئیس فدراسیون فوتبال در حالی اتفاق افتاد که هفته گذشته هیئت‌رئیسه با ارسال نامه‌ای به او اعلام کرد که «برای عزل او و انتخاب سرپرست فدراسیون» جلسه‌ای را برگزار خواهد کرد و این آغاز مجادله چند روزه بین او و اعضای مخالف هیئت‌رئیسه بود و طرفین قصد داشتند با اعمال نفوذ، قدرت طرف مقابل را کاهش دهند.

از یک سو اعضای مخالف هیئت‌رئیسه در تلاش برای جلب نظر اعضای بیشتر بودند و از طرف دیگر فدراسیونِ عزیزی خادم با صدور آرایی مثل محرومیت مهرداد سراجی و همچنین تلاش برای حضور دو نایب رئیس در رای گیری، دست بالاتر را در جلسه ۲۸ بهمن داشته باشد اما در نهایت این طرف مقابل او بود که تا پیش از لحظه رای گیری تمام قطعات پازل را به‌درستی چید؛ شب پیش از جلسه، محرومیت سراجی به جریمه مالی کاهش یافت و با تصمیم حسن کامرانی‌فر، نواب رئیس اجازه حضور در رای گیری را پیدا نکردند تا به این‌ترتیب عزیزی خادم پیش از اعلام نتیجه هم با واقعیت عزل خود روبه‌رو شود.

این رئیس سابق فدراسیون فوتبال که از ۱۰ اسفند ماه تا ۲۸ بهمن به‌مدت ۳۵۴ روز بر مسند فوتبال ایران نشست، روزهای پرفراز و نشیبی را تجربه کرد و انتقادات بسیاری را هم متوجه خود دید.

سایر اخبارجهانرا از اینجا دنبال کنید.