بشار اسد، رییس جمهوری کشور عربی سوریه برای اولین بار در ١١ سال گذشته و از زمان آغاز جنگ در کشورش به یک کشور عربی سفر کرد و برای مقصد سفرش دوبی امارات را انتخاب کرد.
دفتر ریاست جمهوری سوریه با انتشار بیانیهای در این خصوص اعلام کرد اسد در این سفر با شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دوبی دیدار کرد.سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی نسبت به سفر رئیس جمهوری سوریه به امارات برای نخستین بار پس از آغاز جنگ در این کشور واکنش نشان داد.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی در واکنش به سفر بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به امارات اظهار کرد که از این تلاش آشکار برای مشروعیت بخشیدن به نظام بشار اسد عمیقا ناامید و ناراحت است.
پرایس با چشم پوشی از جنایات واشنگتن علیه ملت سوریه و کشتن غیرنظامیان در این کشور به بهانه مقابله با داعش و همچنین غارت منابع نفت این کشور گفت: ما از کشورهایی که در حال بررسی تعامل با دولت سوریه هستند میخواهیم تا "جنایات وحشتناک" این رژیم علیه ملت سوریه در دهه گذشته و همچنین تلاشهای مداوم آن برای ممانعت از دسترسی ملت این کشور به کمکهای بشردوستانه و برقراری امنیت را به دقت ارزیابی کنند.


