ورود یک قلاده پلنگ به کارخانه مرسدس بنز در هند باعث شد تا کارگران وحشت کرده و کارخانه ساعتها تعطیل شود.
به گفته مقامات محلی، حدود شش ساعت طول کشید تا کارمندان سازمان جنگلبانی و همچنین مرکز نجات پلنگ مانیکدوه بتوانند این حیوان درنده را از کارخانه بنز خارج کنند. درنهایت نیروهای حاضر توانستند با شلیک گلوله خوابآور این حیوان را بیهوش کرده و سوار خودرو کنند.
گفته میشود در این حادثه نه پلنگ و نه هیچ یک از کارگران آسیب ندیدند و پس از مدتی این حیوان در حیات وحش آزاد شده است. هنوز مشخص نیست این پلنگ چگونه توانسته وارد کارخانه مرسدس بنز شود، اما مقامات محلی میگویند این کارخانه در محلی واقع شده که جنگلهای اطراف آن یکی از بیشترین تراکم حضور پلنگ در جهان را دارد.
از سوی دیگر نابودی سریع جنگلها باعث شده تا شکار پلنگ کم شده و آنها مجبور شوند برای یافتن غذا وارد محیطهای شهری شوند. این کارخانه در پونا خودروهای مرسدس بنز شامل میباخ ۵۶۰، مرسدسهای بنز کلاس S، E، C، CLA، GLA، GLE، GLS را برای بازار هند تولید میکند.


