شماری از معترضان عراقی امروز وارد ساختمان کاخ ریاست جمهوری شدهاند و اخبار از درگیری در این منطقه حکایت دارد. پلیس علیه معترضان از ماشین های آب پاش استفاده میکند.
همزمان با این تظاهرات فرماندهی عملیات مشترک عراق با اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در اطراف منطقه الخضراء خواستار خروج فوری معترضان از این منطقه شد. فرماندهی عملیات مشترک عراق همچنین اعلام کرد که به مسئولیتش در قبال حفظ امنیت و ثبات عراق عمل میکند. نیروهای امنیتی از تظاهرکنندگان خواستهاند که فوراً از داخل منطقه الخضراء عقب نشینی کنند و تأیید کردند که آنها به بالاترین سطح خویشتنداری و رفتار برادرانه برای جلوگیری از درگیری یا ریختن خون عراقی ها پایبند هستند. نیروهای امنیتی همچنین به مسئولیت خود برای حفاظت از نهادهای دولتی، موسسات بینالمللی و اموال عمومی و خصوصی تاکید کردند.
در حالی که عراق درگیر ناآرامی است، سفارت ایران در عراق در اطلاعیهای از شهروندان ایرانی خواست تا اطلاع ثانوی از هرگونه سفر و تردد به شهرهای بغداد، کاظمین و سامراء خودداری کنند.
دولت این کشور از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی هرگونه تردد در بغداد را ممنوع کرده است.


