در روزهای اخیر گزارشی با مضمون بازگشت دوباره‌ی نوکیا به بازار گوشی‌های‌هوشمند در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. حال نوکیا در پاسخ به شایعات مطرح شده، رسما بازگشت دوباره به این حوزه را رد کرده است. پس از انتشار گزارشی که حکایت از بازگشت نوکیا به حوزه‌ی تولید گوشی‌های‌هوشمند داشت، کمپانی فنلاندی این موضوع را تکذیب کرد. نوکیا اعلام کرده که هیچ برنامه‌ای برای تولید و فروش گوشی‌های‌هوشمند ندارد. در روزهای اخیر گزارشی منتشر شد که حکایت از رویکرد نوکیا برای بازگشت به حوزه‌ی تولید گوشی‌های‌هوشمند داشت. ریکد با انتشار گزارش مورد نظر، این اخبار را به نقل از منابع آگاه نزدیک به نوکیا بیان کرده بود. چند روز پس از انتشار گزارش مورد نظر، یک روزنامه‌ی چینی، از قول مایک وانگ، مدیر نوکیا در چین، خبری را در خصوص تولید گوشی‌های‌هوشمند در شهر سیچوان چین منتشر کرد. به گزارش زومیت در صورتی که با دقت بیشتری به اظهار نظر نوکیا نگاه کنیم، می‌توان این بیانیه را به گونه‌ای دیگری نیز نگریست. نوکیا تنها روی عدم تولید و فروش گوشی‌های‌هوشمند تاکید کرده، در حالی که ریکد در گزارش خود به این نکته اشاره کرده بود که احتمالا نوکیا درصدد تولید محصولات توسط یک کمپانی دیگر تحت لیسانس خود است که با توجه به اظهار نظر نوکیا، می‌توان احتمال چنین مساله‌ای را ممکن خواند. براساس مفاد قرارداد فروش بخش تولید گوشی‌های‌هوشمند نوکیا به مایکروسافت، فنلاندی‌ها نمی‌توانند تا پایان سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ به حوزه‌ی فروش گوشی‌‌های‌هوشمند وارد شوند.

برای پیگیری اخباردانش و فناوریاینجا کلیک کنید.