۲۰۰ نفر از دانشمندان و متخصصان بهداشتی جهان، از جمله ایران، آمریکا و روسیه در گزارشی به سازمان ملل ضمن هشدار درمورد خطرات مربوط به تلفن های همراه و سایر وسایل تولیدکننده حوزه های الکترومغناطیسی، وضع مقررات ویژه از سوی سازمان بهداشت جهانی را خواستار شدند.به گزارش ایرنا، این گزارش تحقیقاتی توسط ۲۰۰ دانشمند عضو گروهی به نام «گروه بین المللی ای.ام.اف» به سرپرستی «الیزابت کلی» و به همراه یک اطلاعیه مطبوعاتی خطاب به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل، «مارگارت چن» سرپرست سازمان بهداشت جهانی و کشورهای عضو این سازمان نوشته شده است.این دانشمندان از ۳۹ کشور جهان از جمله ایران، آمریکا و روسیه با انتشار یک گزارش ۲ هزار صفحه ای درمورد خطرات بهداشتی و زیستی وسایل الکترونیکی از جمله تلفن های همراه که فرایند «یونش» درمورد آنها اعمال نشده است، هشدار داده و نوشته اند که استفاده مستمر از این وسایل موجب خطرات جدی بهداشتی از جمله ابتلا به سرطان، صدمات ژنتیکی، ایجاد ضایعات و تغییرات در دستگاه های تناسلی و حافظه و قدرت یادگیری انسان می شود.
«یونش» یک فرایند فیزیکی است که در آن مولکولها و اتم های یک شی از طریق افزودن الکترون و سایر ذرات باردار و به منظور جلوگیری از تشعشعات زیانبار به «یون» تبدیل می شوند.
این دانشمندان در نامه ای به مسئولان سازمان بهداشت جهانی، خواستار وضع قوانین ویژه ای درخصوص استفاده از این وسایل شده واخطار داده اند، این دستگاه ها به سلول های زنده در بدن انسان صدمه می زنند و به مرگ زودرس شمار زیادی از کاربران این وسایل منجر می شوند.
این دانشمندان برای مثال به افزایش ابتلا به سرطان مغز بر اثر استفاده مستمر از این وسایل بویژه در میان جوانان اشاره کرده و گفته اند که کمیته های مسئول وضع مقررات ایمنی، به اخطارهای آنها درمورد فنآوری های جدید توجهی نمی کنند.
هشدار ۲۰۰ دانشمند جهان درباره خطرات بهداشتی و زیستی تلفن همراه
برای پیگیری اخباردانش و فناوریاینجا کلیک کنید.
مهم ترین اخبار
کپی لینک کوتاه
ما را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید
اخبار مرتبط
خبر مرتبط وجود ندارد.
بدون دیدگاه.


