دانشمندان میگویند برای درمان افسردگی فقط خوردن قرص مفید نیست، حرف زدن با یک روانشناس هم میتواند کمک کند.
به گزارش سلامانه به نقل از سایت «دیلی میل»، محققان دانشگاه کاسل در آلمان میگویند، ۸ هفته «حرف زدن- درمانی» میتواند بخشی از «بیش فعالی» ناشی از افسردگی را درمان کند.
تصویربرداری از فعالیتهای مغز به کمک دستگاههای پیشرفته نشان داده، مغز افراد افسرده با آدمهای سالم متفاوت است و بخشهای مربوط به خلقوخو، فکر کردن، خواب، اشتها و رفتار، ظاهری متفاوت با مغز بقیه آدمها دارند؛ ضمن اینکه بعضی بخشهای مغز در افراد افسرده، بیشفعال است، یعنی ارتباط بین بعضی بخشها زیادتر از حد معمول است و پیامهای الکتریکی بینشان ردوبدل میشود که تمامی ندارند. حالا محققان آلمانی در تلاش هستند تا با رواندرمانی، این بیش فعالی را درمان کنند. مطالعات آنها در این زمینه ادامه دارد.
حرف زدن، درمانی جدید برای افسردگی
آخرین تحولاتسلامت و زندگیرا اینجا بخوانید.
مهم ترین اخبار
کپی لینک کوتاه
ما را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید
اخبار مرتبط
خبر مرتبط وجود ندارد.
بدون دیدگاه.


