دکتر «جو آوسترمن»، یک روانشناس کودک در بیمارستان اطفال کلیولند نسبت به دادن گوشی‌های هوشمند به کودکان زیر ۱۰ سال هشدار داده است.

به گفته این روانشناس، کودکان در صورت استفاده از این وسیله باید به اندازه کافی به بلوغ فکری رسیده باشند که بتوانند خطرات گشت‌وگذار در فضای سایبر را درک کنند. همچنین لازم است والدین قوانینی را برای فرزندانشان در رابطه با شیوه کاربری این وسیله تعیین کنند و با صحبت کردن با آنان مطمئن شوند که کودکانشان قدرت درک استفاده صحیح از این وسیله را دارند.

دکتر آوسترمن گفت: به والدین توصیه می‌کنم فرزندشان را در این زمینه تحت نظر داشته باشند و با او به گونه‌ای رفتار کنند که تشویق شود در صورت مواجه شدن با هر مشکلی در رابطه با استفاده از گوشی‌های هوشمند، پدر و مادرش را از موضوع مطلع کند.

منبع: ایسنا

برای پیگیری اخبارسلامت و زندگیاینجا کلیک کنید.