مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو، به تشریح برنامه های وزارت بهداشت برای کاهش سرانه مصرف نمک و شکر در جامعه پرداخت.
به گزارش افکارخبر، دکتر هدایت حسینی گفت: هم اکنون کاهش مصرف شکر در نوشابه های گازدار آغاز و ضوابط و مقررات کاهش شکر در سایر نوشیدنی ها نیز در حال بازنگری است.
حسینی در ارتباط با کاهش مصرف نمک، افزود: فشار خون بالا از بیماری های شایع در کشور است که رابطه تنگاتنگی با مصرف بی رویه نمک و محصولات غذایی شور دارد. در ر حال حاضر مصرف روزانه نمک در کشور ۱۲ گرم است در حالی که میزان استاندارد مصرف نمک در روز ۵ گرم است.
به گفته وی، روزانه حدود ۶/۶ گرم نمک از طریق نان مصرف می شود که در همین راستا نسبت به کاهش میزان نمک نان از ۵/۲ گرم به کمتر از ۲ گرم اقدام شده است.


