خیره شدن در چشمان کسی توهم می آورد!خیره شدن در چشمان کسی توهم می آورد!
یک روانشناس ایتالیایی مدعی شد که خیره شدن در چشمان کسی به مدت بیش از ده دقیقه ممکن است موجب ایجاد توهم شود.
به گزارشالعالم، روزنامه دیلی میل چاپ انگلیس در گزارشی آورده است که جیووانی کابوتو روانشناسی از دانشگاه اوربینو در ایتالیا، آزمایشی در اتاقی با نور کم انجام داد و از ۲۰ داوطلب خواست تا در چشمان یکدیگر به طور پی در پی تا ده دقیقه خیره شوند. وی داوطلبان را از هدف انجام این آزمایش مطلع نکرد و به این سخن اکتفا کرد که "این امر تجربه ای عمیق با چشمانی باز است".
پس از پایان ۲۰ دقیقه از آنها خواسته شد تا از تجربه خود بگویند، آنها گفتند که احساسی متفاوت داشتند، گویی که ارتباط خود با جهان واقعی را از دست دادند. برای آنان، صداهای موجود در محیط به نظر پایین تر و یا بیشتر از آنچه که انتظار می رفت، به گوش می رسید و گذر زمان را حس نمی کردند.
۹۰ درصد شرکت کنندگان در این آزمایش گفتند که پس از ده دقیقه، چهره هایی "ناقص الخلقه" می دیدند؛ برخی دیگر ادعا کردند که هیولاهایی دیده اند و شماری دیگر نیز تاکید کردند که چهره یکی از نزدیکان خود را مشاهده کردند
بیش از ۱۰ دقیقه به چشمان کسی نگاه نکنید!
سایر اخبارسلامت و زندگیرا از اینجا دنبال کنید.
مهم ترین اخبار
کپی لینک کوتاه
ما را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید
اخبار مرتبط
خبر مرتبط وجود ندارد.
yaldakocholoo
۱۳۹۴/۶/۳
هفت صبح چرا اغلب متنهاتو دوبار تایپ میکن
ی؟ الان خط اول همین متنو بخون…
sahar.mansury
۱۳۹۴/۶/۲
عجب
reza23
۱۳۹۴/۶/۲
البته اگه چشمهای روبروت اینقدر زیبا باشه
عیبی نداره که هیچ فایده هم داره


