مشکلات سلامتی نظیر یبوست، اسهال و همچنین سردرد و دردهای پشت کمر از جمله علائم متداول افسردگی به شمار میروند. اما غالباً مردان از این موضوع بیاطلاع هستند که دردهای مزمن و بیماریهای گوارشی ریشه در افسردگی آنها دارند.
به گزارش عصرایران ، افسردگی در مردان با بروز علائمی همراه است که با توجه به آنها میتوان پی به مشکلشان برد.
سالانه حدود ۵ میلیون مرد آمریکایی دچار افسردگی هستند.
بر اساس یک کلینیک افسردگی، این حالت در مردان و زنان باعث ایجاد غم شده و انگیزه آنها را در انجام کارهای هیجانی از بین میبرد.
در اینجا به برخی علائم افسردگی در مردان اشاره میگردد:
* خستگی
افرادی که دچار افسردگی میشوند غالباً با تغییرات روحی و جسمانی جدی همراه هستند. به عنوان مثال آنها دچار عقبماندگی روانی، پایین آمدن سرعت گفتار، حرکات فیزیکی و فرآیندهای تفکری خواهند شد.
بر اساس کلینیک روانشناسی دانشگاه آلاباما مردان به نسبت زنان بیشتر دچار افسردگی شده و این حالت خستگی در آنها شدیدتر است.
* خواب بسیار زیاد و بسیار کم
مشکلات خواب نظیر بیخوابی، بیدار شدن در صبح زود و یا خواب بیش از حد از علائم رایج افسردگی به شمار میروند.
همچنین در برخی افراد این علائم به شکل حادتری چون خواب ۱۲ساعت در شبانهروز و بیدار شدن در هر ۲ ساعت نمایان میشود. متخصصان این مشکلات را از اساسیترین علائم افسردگی مردان دانسته و توجیه دارند که در اسرع وقت به پزشک مراجعه شود.
* درد شکم و پشت
مشکلات سلامتی نظیر یبوست، اسهال و همچنین سردرد و دردهای پشت کمر از جمله علائم متداول افسردگی به شمار میروند. اما غالباً مردان از این موضوع بیاطلاع هستند که دردهای مزمن و بیماریهای گوارشی ریشه در افسردگی آنها دارند.
* خشم و خصومت
برخی مردان با بروز افسردگی دچار خشم و عصبانیت میشوند. خشم و خصومت با تندخویی تفاوت داشته و خشم نوع پیچیدهای از احساسات قوی میباشد.
گفتنی است زمانی که مردان دچار این حالات میگردند معمولاً از سمت خانواده نیز تحت فشار خواهند بود.
* استرس
مردان به نسبت زنان در زمانهایی که به افسردگی مبتلا میشوند بیشتر دچار استرس میگردند.
تحقیقات نشان داده است که قرارگیری طولانیمدت در شرایط استرسی، باعث تغییرات مغزی و بدن میشوند که هر دو مولفه در بروز افسردگی دخیل هستند.
* تفکر خودکشی
زنان بیشتر دست به این اقدام میزنند، اما اگر مردان دست به خودکشی بزنند ۴ برابر بیشتر فوت شده خواهند داشت.
این نکته را هم باید گفت که مردان در سنین بالاتر بیشتر در معرض خطر خودکشی قرار دارند و ممکن است پزشکان علائم خودکشی را در این گروه سنی نادیده بگیرند.


