پژوهش های جدید نشان می دهد افرادی که در نیمه های شب از خواب بیدار شده و غذا می خورند، اضافه وزن بیشتری داشته و در امر کاهش وزن موفق نخواهند بود.
مهر نوشت: دکتر «گیریش ملکانی»، پژوهشگر دانشگاه ایالتی سن دیگو آمریکا، در این رابطه می گوید: «افرادی که به سلامت خود اهمیت می دهند و یا خواهان کاهش وزن خود هستند، باید زمان بندی غذا خوردن خود را محدود کنند. آنها باید بیشتر در طول روز غذا خورده و از تغذیه در اواخر و نیمه های شب خودداری کنند تا بتوانند وزن خود را پایین نگه داشته و سالم بمانند.»
برای جلوگیری از گرسنگی نیمه شب اینگونه افراد، راه حل هایی ارائه می شود که به نظر می رسد برای داشتن زندگی سالم و بدنی با وزن مناسب اجرای آن ضروری باشد:
- خوردن صبحانه و ناهار کامل و سالم با حداقل ۴۰۰ کالری باعث می شود تا در این دو وعده غذایی، بدن بیشترین کالری خود را دریافت کند.
- مصرف میان وعده بین وعده های اصلی غذا با پروتئین کافی به بدن کمک می کند تا انرژی لازم را تا شب تامین کند.
- با توجه به تحقیقات انجام شده، جویدن آدامس به مدت ۴۵ دقیقه باعث می شود تا بدن احساس سیری کاذب کرده و بر گرسنگی غلبه کند و هوس خوردن تنقلات را در خود سرکوب سازد.
- فراموش کردن خوردن قندها و شیرینی ها در نیمه شب چرا که حتی یک کاپ کیک کوچک نیز ۱۳۰ کالری داشته و باعث افزایش وزن فرد خواهد شد.
نصف شب غذا می خورید؟ خب چاق می شوید!/ ۴ راهکار جلوگیری از گرسنگی
تازهترین تحولاتسلامت و زندگیرا اینجا بخوانید.
مهم ترین اخبار
کپی لینک کوتاه
ما را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید
اخبار مرتبط
خبر مرتبط وجود ندارد.
بدون دیدگاه.


