سرهنگ محمد بخشنده رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اشاره به اظهارات اخیر رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، که به طور رسمی وجود مواد مخدر، شیشه و ترکیبات آمفتامین را در توتون قلیان ها برای معتاد و وابسته کردن مشتریان این کالا تایید کرد، گفت: این موضوع از سوی ما تکذیب می شود.

وی ادامه داد: قلیان سراها به صورت دائم از سوی اتحادیه و پلیس اماکن رصد و بازرسی می شوند و ما نیز نسبت به این مسائل حساس هستیم و تاکنون چنین مواردی نداشته ایم.

سرهنگ بخشنده اضافه کرد: ضمن اینکه هر گونه مواد مخدر کشف شده به اداره مبارزه با موارد مخدر پلیس منتقل می شود، اما تاکنون تنباکویی آلوده به شیشه به این مرکز ارائه نشده است.

به گزارش مهر، غلامرضا حیدر عرب رئیس اتحادیه قهوه خانه داران تهران نیز در واکنش به این اظهارنظرها گفت: گزارش هایی که اخیرا درباره وجود شیشه در تباکو و افزودن آمفتامین از سوی قهوه خانه داران برای جذب مشتری منتشر شده، کذب محض بوده و ما قطعا این مسئله را از سوی مراجع قضائی پیگیری خواهیم کرد.

وی برای تکذیب این اخبار دلایلی را برشمرد که اولین دلیل آن نوع تنباکوی مورد مصرف در قهوه خانه هاست

عرب افزود: اول باید تاکید کنم همه تناکوهای میوه ای مورد مصرف در قهوه خانه ها وارداتی است و مهر استاندارد و وزارت بهداشت بر روی آن حک شده است، حتی تنباکوهای سنتی هم در بسته بندی هایی با تایید وزارت بهداشت عرضه می شوند.

وی با اشاره به نوع مصرف شیشه نیز گفت: شیشه نیاز به حرارت بسیار زیاد دارد و برای استعمال آن از فندک های اتمی استفاده می شود، به بیان دیگر اصلا حرارت زغال نمی تواند مورد استفاده قرار گیرد.

تازه‌ترین تحولاتسلامت و زندگیرا اینجا بخوانید.