یک دکترای روانشناسی گفت: قهوه می‎تواند خطر ابتلا به افسردگی را در زنان پایین آورد.
دکتر حسنعلی ویس‎کرمی در گفت‎وگو با ایسنا، افزود: برخلاف تصورات گذشته، نوشیدن قهوه در صورت مصرف به اندازه می‎تواند احتمال بروز افسردگی در زنان را کاهش دهد.
وی ادامه داد: در گذشته تصور بر این بود که کافئین عامل تشدید بروز بیماری‎های روحی است.
این روانشناس اضافه کرد: امروزه ثابت شده افرادی که قهوه مصرف می‎کنند کمتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند.
این عضو هیات علمی دانشگاه لرستان اظهار کرد: علل افسردگی ترکیبی از عوامل ژنتیکی، بیولوژیکی و محیطی است؛ همچنین مصرف برخی از داروهای خواب‎آور باعث به وجود آمدن افسردگی می‎شود.

سایر اخبارسلامت و زندگیرا از اینجا دنبال کنید.