سلامت نیوز: محققان میگویند افرادی که با دیدن فیلمی غمگین گریه میکنند بعد از اتمام فیلم احساس خوشبختی بیشتری دارند. به عبارتی گریه کردن درمانی موثر و کمهزینه برای افرادی است که احساس افسردگی دارند!
محققان دانشگاه Tilvurg لهستان در مقالهای که در مجله Motivation & motion منتشر شده است از نتایج تحقیقات خود بر ۶۰ زن و مرد که ۲ فیلم دراماتیک تماشا کرده بودند پرده برداشتند. قبل از فیلم تستی از داوطلبان در رابطه با خلق و خویشان گرفته شد و در طول فیلم میزان رطوبت چشمان آنها سنجیده شد. بعد از اتمام فیلم مجددا تست خلق و خو تکرار شد.
نتایج بررسیها نشان داد زنان در مقایسه با مردان به صحنههای دراماتیک حساستر هستند و جالبتر آنکه افرادی که گریه میکنند بعد از ۲۰ دقیقه احساس خوشبختی مضاعفی دارند. دلیل این موضوع ترشح اکسیتوسین است.
گریه کردن شما را خوشبخت میکند!
تازهترین تحولاتسلامت و زندگیرا اینجا بخوانید.
مهم ترین اخبار
کپی لینک کوتاه
ما را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید
اخبار مرتبط
خبر مرتبط وجود ندارد.
vahidz
۱۳۹۴/۷/۳
عجب ……


