برای آنهایی که دوست دارند به آرامش برسند یک توصیه جالب داریم. البته ما که نه. بلکه یک روان شناس این توصیه را دارد

فریبا احمدی بیگلو که با باشگاه خبرنگاران صحبت کرده، گفته: افراد با شنیدن موسیقی غمگین و تماشای فیلم وحشتناک درگیر دو حس غم و امنیت شده و طبق آزمایش‌های صورت گرفته بر روی افراد بعد از شنیدن موسیقی غمگین، توصیف خاصی از حس غم در خود نداشته‌اند.

این روانشناس با اشاره به ایجاد علت حس امنیت و آرامش بعد از مشاهده و شنیدن موسیقی تاکید کرد: فاصله‌ی میان واقعیت و رویا دلیل این امر بوده و شخص پس از تماشای فیلم هنگامی که خود را از شرایط و جایگاه قهرمان فیلم دور می‌بیند، احساس امنیت و آرامش خواهد کرد.

احمدی بیگلو در پایان خاطر نشان کرد: افراد پس از مشاهده فیلم و یا خواندن رمان ترسناک درگیر یک حس هنری شده و پس از مشاهده فاصله میان خود و قهرمان داستان، حس امنیت و آرامش در آنها ایجاد شده و به همین دلیل است که افراد به شنیدن موسیقی غمگین و دیدن فیلم ترسناک تمایل دارند.

برای پیگیری اخبارسلامت و زندگیاینجا کلیک کنید.