اگر از شما بپرسند یک تکه مرغ سوخاری شده را بیشتر دوست دارید یا زنبور عسل سرخ شده، کدام را انتخاب میکنید؟
مطمئنا جواب دادن به سوال سخت نیست و تقریبا همه ما مرغ سوخاری شده را علاوه بر اینکه به زنبور سرخ شده ترجیح میدهیم، حتی نمیتوانیم تصور کنیم این حشره خوشمزه هم باشد و توانایی رقابت با مرغ را داشته باشد.
اما حتما میدانید که این موجودات در بخشی از آسیای شرقی به شدت محبوب هستند و برای خوردنشان حتی ممکن است دعوا راه بیفتد! حالا دانشگاه آکسفورد در تحقیقی که به بررسی این حشرات پرداخته، کشف کرده این حشرات بسیار سالمتر از دیگر حیواناتی است که ما تغذیه میکنیم و ارزش غذایی تنها چند عدد از آنها با یک تکه گوشت گوساله که برای استیک استفاده میشود، برابری میکند.
به گزارش مهر: از دیگر نکاتی که این محققان کشف کردهاند باید به نحوه پرورش این موجودات اشاره کرد، چون رشد و نمو آنها اثرات زیست محیطی که پرورش دامهای مختلف بر روی کره زمین دارند را ندارد. از طرفی پرورش آنها باعث تولید بشتر گازهای گلخانهای هم نمیشود.
در گزارشی که محققان در مجله NATURE منتشر کردهاند، آمده که پرورش حشرات برای کشورهای در حال توسعهای که جمعیت زیادی دارند و در تهیه و تولید مواد غذایی با مشکل روبرو هستند، بهترین گزینه است تا با هزینه کم و البته میزان انرژی بالا برای کشور غذا حاضر کنند.
جالب است بدانید بهترین نوع این حشرات جیرجیرکها و زنبور عسل هستند. حالا اگر بخواهید دوباره به سوال بالا جواب بدهید، کدام را انتخاب میکنید؟ انتخاب ما همچنان مرغ سوخاری است!
خوردن حشرات بهتر از خوردن حیوانات است!
آخرین تحولاتسلامت و زندگیرا اینجا بخوانید.
مهم ترین اخبار
کپی لینک کوتاه
ما را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید
اخبار مرتبط
خبر مرتبط وجود ندارد.
lidoma
۱۳۹۴/۷/۲۱
علمای ما راجب اینا تا حالا نظر ندادن :O
reza23
۱۳۹۴/۷/۲۱
من تو چین دیدم میخوردن.البته چندتا امریک
ایم داشتن امتحان میکردن
vahidz
۱۳۹۴/۷/۲۰
چه خوشمزه هست
aresh_m66
۱۳۹۴/۷/۲۰
ساندویچ عقرب سیاه با پنیر اضافه
sahar_rad
۱۳۹۴/۷/۲۰
وای چ بد?
mtajikkkkk
۱۳۹۴/۷/۲۰
نهههههههههههههه
ranger
۱۳۹۴/۷/۲۰
تو کشورهای اسلامی هم ملخ به عنوان یه غذا
ی مناسب در نبود چیزهای دیگر استفاده میشه
که البته ذبح اون رو باید رعایت کرد
fasa
۱۳۹۴/۷/۲۰
به غیر از امریکا،اکثر کشورها نمیخورن که
سیر بشن،نسبت به ارزش غذایی میخورن
rezairan
۱۳۹۴/۷/۲۰
رتیل سوخاری یا سوسک خوشمزه تره
babak1365
۱۳۹۴/۷/۲۰
تصورکن! چی میل دارید؟ سوسک پلو با روغن م
ارمولک!!!! وای وای چه شود
razie4060
۱۳۹۴/۷/۲۰
کجای زنبوررومیخورن؟چندتابخورن که سیربشن؟
ahmadvand
۱۳۹۴/۷/۲۰
مرخرف
ebad
۱۳۹۴/۷/۲۰
کثافت….


