دانشگاه هاروارد، بر اساس یافتههای جدیدترین تحقیق خود به مصرفکنندگان درباره اثرات منفی نوشابههای گازدار در بلندمدت هشدار داد.
به گزارش جماران، در این تحقیق گفتهشده که مصرف تنها دو بطری کوچک نوشابه گازدار کافی ست تا خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ تا یکچهارم (۲۶ درصد)، بیماریهای خطرناک قلبی و حمله قلبی تا یکسوم (۳۵ درصد) و خطر سکته تا یکششم (۱۶ درصد) افزایش یابد.
در ادامه دکتر فرانک هو، پروفسور تغذیه و بیماریهای واگیردار میگوید: از دیگر عوارض مصرف مرتب نوشیدنیهای شیرین (یک تا دو بار در روز) افزایش وزن و چاقی است. درواقع افراد به این دلیل چاق میشوند که کالریهای مایع انسان را سیر نمیکنند بنابراین فرد باوجود مصرف مقدار زیادی کالری از حجم وعدههای غذایی خود نمیکاهد.
از دیگر موضوعات موردمطالعه در این تحقیق، بررسی نقش خاص فروکتوز بود؛ زیرا در ایالاتمتحده برای تولید نوشیدنیهای مختلف از شربت فروکتز ذرت بهعنوان جایگزینی ارزان برای شکر استفاده میشود؛ اما فروکتوز برای بدن مضر است. این ماده در کبد به ترکیبات چربی بانام تری گلیسیرید تبدیلشده و مسبب بیماری کبد چرب و مقاومت بدن در برابر انسولین است که در ادامه زمینه اصلی را برای وخیم شدن انواع دیابتها و بیماریهای قلبی عروقی باوجود میآورد.
جدیدترین یافته ها از خطرات مصرف نوشابه
سایر اخبارسلامت و زندگیرا از اینجا دنبال کنید.
مهم ترین اخبار
کپی لینک کوتاه
ما را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید
اخبار مرتبط
خبر مرتبط وجود ندارد.
بدون دیدگاه.


