برخی مواد غذایی و نوشیدنی‌ها تأثیر منفی زیادی روی سطح انرژی شما دارند. یعنی به راحتی باک انرژی شما را خالی می‌کنند. در این مطلب هفت نمونه از این نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های انرژی‌بر را عنوان می‌کنیم به روایت همشهری آنلاین:
*نوشابه‌های لایت : اکثر نوشابه‌های لایت حاوی یک شیرین‌کننده مصنوعی به نام آسپارتام است که میزان سروتونین را کاهش داده و سطح انرژی را پایین می‌آورد. آسپارتام مسئول بروز افسردگی و حتی کاهش میل جنسی است. ا
*نعنا : نعنا میل جنسی را کاهش میدهد؛ به خاطر اینکه حاوی ترکیبی به نام مانتول است که میزان تستوسترون را کاهش می‌دهد و یک مشکل بالقوه برای آقایان محسوب می‌شود.
*مواد غذایی کنسروی :مصرف زیاد این محصولات غذایی سدیم و بیسفنول A به بدن می‌رساند که باعث افزایش فشار خون و به هم ریختن هورمون‌های بدن می‌شود.بنابراین اگر می‌خواهید پرانرژی باشید دور مواد غذایی کنسروی را خط بکشید.
*گوشت‌های فراوری‌شده :اگر اهل بیرون رفتن و غذا خوردن با دوستان هستید یا رابطه عاشقانه‌ای شروع کرده‌اید دور فست‌فودها را خط بکشید. چون این مواد غذایی باعث کاهش انرژی و میل جنسی می‌شود. مشکل گوشت‌های فراوری شده مانند هات‌داگ‌ها، همبرگرها و غیره این است که حاوی میزان زیادی سدیم، هورمون‌ها، مواد نگهدارنده و آنتی‌بیوتیک‌ها هستند. تمام این ترکیبات باعث بروز اختلالات هورمونی در بدن شده و جریان خون به سمت ارگان‌ها را کاهش می‌دهند .
*پنیر :این ماده‌ی غذایی تأثیری منفی روی سطح انرژی دارد. چون اکثر پنیرهای به فروش رفته در مغازه‌ها از شیر گاو تهیه می‌شوند که معمولاً در معرض هورمون‌های رشد و آنتی بیوتیک‌ها هستند….مصرف زیاد پنیر می‌تواند باعث کاهش انرژی و اعتماد به نفس در آقایان شود.
*پاپ کورن‌های مایکروویوی : اکثر پاپ‌کورن‌های آماده و حاضری یا همان پاپ‌کورن‌های مایکروویوی حاوی ترکیبی به نام اسید پرفلورواکتانوئیک هستند که باعث بروز بیماری‌های تیروئیدی و حتی مشکلات پروستات می‌شود.
*قهوه :قهوه حاوی کافئین و یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌های بزرگسالان است. کافئین باعث ایجاد احساس انرژی و هشیاری می‌شود. اما واقعیت این است که مصرف زیاد و بیش از اندازه کافئین باعث بروز عصبانیت، استرس، تولید کورتیزول و خستگی مزمن می‌شود.

برای پیگیری اخبارسلامت و زندگیاینجا کلیک کنید.