دکتر محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت از کاهش موارد ابتلا به آنفلوانزا در دو هفته گذشته در سراسر کشور خبر داد و تصریح کرد: اگر شاهد موارد جدید آنفلوانزا باشیم شدت و بیماری زایی آن خفیفتر از موج اول خواهد بود و تعداد کمتری به آن مبتلا خواهند شد.
وی یاد آورشد که موج سنگین آنفلوآنزا در ماه ها و هفته های گذشته را پشت سر گذاشته ایم ولی برخی رسانه ها به اشتباه از موج سنگین آنفلوانزا در آینده خبر داده اند.
به گزارش مهر، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه با تلاشهای بسیار انجام شده در کشور برای تشخیص بیماری آنفلوانزا، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که ایران، به دلیل تشخیص به موقع بیماری آنفلوانزا در سطح کشور، رتبه دوم را بعد از کانادا در بین کشورهای دنیا دارد.


