دبیر علمی ششمین همایش علمی سلامت روان و رسانه گفت: ۴۹.۵ درصد افراد جامعه دچار اختلال روانی و ۶ دهم درصد افراد نیز مبتلا به اختلالات شدید روانی هستند.
محمدرضا محمدی روز شنبه در نشست خبری همایش علمی سلامت روان و رسانه گفت: بر اساس مطالعاتی که سه سال گذشته در تهران، اصفهان، شیراز، تبریز و مشهد انجام شد، ۴۹٫۵ درصد از افراد دچار اختلالات روانی هستند.
او ادامه داد: ۶ درصد افراد نیز جامعه دارای افسردگی، ۳ درصد دچار شیدایی و چهار درصد از کودکان دچار وسواس و همچنین ۷ دهم درصد از کودکان دچار کم خورگی و ۱۸ درصد از کودکان نیز به بیش فعالی مبتلا هستند که از جمله اختلالات روانی در جامعه است.
محمدی با اشاره به موضوع همایش علمی سلامت روان و رسانه گفت: متاسفانه در فیلم ها وقتی به یک نفر که دچار اختلالات روانی شدید است اشاره می شود، وی مورد تمسخر قرار گرفته، عقل او زیر سئوال می رود.
ایرنا نوشت:دبیر علمی همایش سلامت روان و رسانه با بیان اینکه فقط ۶ دهم درصد افراد جامعه دچار اختلالات شدید روانی هستند، گفت: این امر نادرست است که مشکلات این بخش اندک به همه بیماران روانی تعمیم داده شود.
او تاکید کرد: مشکلات افرادی که دچار اختلالات روانی شدید نیستند با مصرف دارو و مراجعه چند باره به روانپزشک رفع می شود.
سلامت روان مغفول مانده است
دبیر علمی همایش سلامت روان و رسانه گفت: سلامت روان در دنیا مغفول مانده و در ایران این امر بیشتر دیده می شود. سرانه بیماران روانی در کشورهای اروپایی ۱۵۰ دلار و در کشورهای عربی یکصد دلار است.
محمدی ادامه داد: متاسفانه این سرانه در ایران ناچیز و دارای کمترین سطح و زیر یک دلار است.
باید در مورد بیماران روانی انگ زدایی شود
رئیس انجمن روانپزشکی ایران گفت: در جامعه باید از بیماران روانی انگ زدایی شود.
ششمین همایش علمی سلامت روان و رسانه ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه در بیمارستان روزبه برگزار می شود.


