«عبدالله بن سعود العنزی»، سفیر جدید عربستان در ایران، ظهر امروز با حضور در محل وزارت امور خارجه ایران، رونوشت استوارنامه خود را به با حسین امیرعبداللهیان تقدیم کرد.

عبدالله بن سعود العنزی سه شنبه هفته گذشته ( ۱۴ شهریورماه) برای برعهده گرفتن مسوولیت سفارت عربستان در ایران وارد تهران شد. این دیپلمات ارشد سعودی پیش از این مسوولیت سفارت عربستان در عمان را بر عهده داشته و هنگام ورود به تهران در اظهاراتی گفت: دستورات رهبری سعودی بر اهمیت تقویت روابط دو ‌کشور ایران و عربستان تاکید دارد. عربستان سعودی و ایران دو کشور همسایه دارای مؤلفه‌های اقتصادی، منابع طبیعی و مزیت‌های بسیاری هستند که به ارتقای جنبه‌های توسعه و رفاه، ثبات و امنیت در منطقه به نفع دو کشور و دو ملت برادر کمک می‌کند.

العنزی همچنین با اشاره به «چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی» گفت: هدف این برنامه تحکیم اصل حسن همجواری و احترام متقابل و همچنین نمایانگر یک نقشه راه برای همکاری با ایران است.

برای پیگیری اخبارسیاسیاینجا کلیک کنید.