یک منبع آگاه در وزارت اطلاعات اعلام کرد با انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی، ظهر امروز علیرضا شهمیری که ماه گذشته از زندان فرار کرده بود دستگیر شد.

شهمیری یکی از محکومان پرونده‌های کلان مبارزه با مفاسد اقتصادی، است.

خبرگزاری مهر نوشت: شهمیری ماه گذشته از زندان متواری شده و در پی آن رسانه‌های معاند با انتشار اخبار کذب، سعی در متهم نمودن نظام جمهوری اسلامی به همکاری با این مفسد اقتصادی داشتند. او که قصد داشت به‌صورت قاچاق و با استفاده از اسناد شناسایی جعلی سعی در خروج از مرزهای غربی کشور خارج شود، دستگیر شد.

این منبع آگاه با بیان اینکه این فرد محکوم به مجازات جرایم گوناگونی مانند رشاء، پول‌شویی و اخلال در نظام اقتصادی بود، ادامه داد: تخلفات او بیش از دو هزار ۶۰۰ میلیارد تومان بوده و در دادگاه به میزان ۲۰ سال حبس محکوم شده است.

علیرضا شاهمیری در ششم شهریور ۱۴۰۲ به بهانه کسالت برای درمان به بیرون از زندان اعزام و با سوءاستفاده از این فرصت اقدام به فرار کرد

آخرین تحولاتسیاسیرا اینجا بخوانید.