برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) خود ضمن بیان ادعاهای پیشین آمریکا در خصوص اموال بلوکه شده ایران، نوشت: «تمام پولی که در حساب‌های محدود شده در قطر نگهداری می‌شود در این کشور باقی می‌ماند. یک ریال هم خرج نشده است».

این مقام آمریکایی در ادامه مدعی شد: «این مبالغ نمی‌تواند به ایران برود و فقط می‌تواند برای اهداف بشردوستانه استفاده شود. هرگونه اظهاراتی برخلاف این نادرست و گمراه کننده است».

ادعاهای نلسون در حالی مطرح می‌شود که پیش از این، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در مصاحبه با شبکه خبری آمریکایی ان‌بی‌سی نیوز گفته بود: «این پول متعلق به مردم ایران و دولت ایران است، بنابراین جمهوری اسلامی ایران تصمیم خواهد گرفت که با این پول چه کند.»

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیش از این و در واکنش به گزارش رسانه‌ها درباره نحوه مصرف این دارایی‌ها توسط ایران گفته بود: «جمهوری اسلامی ایران با این دارایی‌ها و منابع مالی رفع انسداد شده می‌تواند تمامی کالاهای غیرتحریمی را خریداری کرده و از آن به صورت کامل استفاده کند. این مبتنی بر تفاهم صورت گرفته است و هیچ ارتباطی با موضوعات دیگری تحت عنوان غذا و دارو ندارد و اظهارات رسانه‌ای از این دست فاقد هرگونه ارزش است».

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

تازه‌ترین تحولاتسیاسیرا اینجا بخوانید.