به گزارش هفت صبح به نقل از ایرنا، اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام دولت آمریکا در تحریم مجموعه‌ای از اشخاص حقیقی و حقوقی به اتهام دخیل‌بودن در فروش نفت خام ایران را کاملا ناموجه و مغایر با قواعد و موازین بین‌المللی دانست و بشدت محکوم کرد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: تصمیم دولت جدید آمریکا برای اعمال فشار بر ملت ایران از طریق ممانعت از تجارت قانونی ایران با شرکای اقتصادی خود، اقدامی نامشروع، غیرقانونی و متخلفانه است که متضمن مسئولیت بین‌المللی دولت آمریکا می‌باشد.

 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران، آمریکا را مسئول عواقب و تبعات ناشی از چنین تحرکات یکجانبه و قلدرمآبانه می‌داند.

 

آخرین تحولاتسیاسیرا اینجا بخوانید.
منبع: ایرنا