شمار قربانیان دو انفجار فرودگاه کابل به بیش از ۹۰ نفر رسید و علاوه بر غیرنظامیان افغان، ۱۳ نظامی آمریکایی نیز در این حملات کشته شده‌اند. انفجار نخست در نزدیکی هتلی واقع در اطراف فرودگاه رخ داد و انفجار دوم هم در نزدیکی یکی از ورودی‌های اصلی فرودگاه کابل به وقوع پیوست. داعش مسئولیت این انفجارها را بر عهده گرفته و محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان هم گفته تعداد زیادی از نیروهای طالبان هم در این حملات کشته شده‌اند. رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید مسئولان این حمله بهای کارشان را خواهند پرداخت. دبیرکل سازمان ملل هم این حمله تروریستی را محکوم کرد و خواستار تشکیل نشست فوری اعضای دائم شورای امنیت شد.
یکی از دیپلمات‌های ناتو اعلام کرد، نیروهای طالبان تدابیر امنیتی را تشدید می‌کنند و نیروهای بیشتری را برای مدیریت جمعیت گیت‌های فرودگاه کابل می‌گمارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری العربیه، ناتو از طالبان خواسته تا موضع خود را درباره قوانین دولتی و مرام‌نامه خودش مشخص کند چون ترس و اضطراب باعث شده تا افغان‌های بیشتری در گیت‌های ورودی فرودگاه کابل گرفتار شوند.
از طرف دیگر، شبکه اعماق وابسته به داعش می‌گوید که این گروه مسوولیت حمله را برعهده می‌گیرد.

در بیانیه داعش آمده است که یک بمب گذار انتحاری این گروه - که "عبدالرحمان لوگری" معرفی شده است - جلیقه مواد منفجره خود را در میان تجمع "همدستان" افغان و نیروهای آمریکایی منفجر کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، مراتب تاثر شدید خود از حوادث تروریستی ۴ شهریورماه از جمله در فرودگاه کابل را اعلام کرد.

سعید خطیب زاده، با محکوم کردن هدف قرار دادن مردم بی‌دفاع افغانستان و هر نوع عملیات تروریستی که در آن زنان و مردان و جوانان و خردسالان مورد حمله قرار می گیرند، اظهار امیدواری کرد: با تشکیل هرچه سریعتر دولتی فراگیر در کابل، ارگانها و نهادهای مسئول وظایف خود را در صیانت از جان و مال مردم عهده دار شوند.

تازه‌ترین تحولاتجهانرا اینجا بخوانید.